نوع فایل: power point
فرمت فایل: ppt and pptx
قابل ویرایش 21 اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت:
در س14 مخاطب، بی مخاطب گستردگی رسانه ها و دامنۀ فعّالیت های رسانه ای در عصر حاضر، شناخت حقوق متقابل رسانه ها، مخاطبان و دولت ها را به امری ضروری تبدیل کرده است. این مهم همواره از موضوعات مناقشه برانگیز بین مخاطبان، رسانه ها و دولت ها بوده است؛ زیرا از مصداق های مهم حقوق بشر به شمار می رود؛ به عنوان مثال مسئلۀ ورود رسانه ها به حریم خصوصی افراد یا عدم رعایت حق نشر (کپی رایت) توسط افراد از جمله مسائلی است که امروزه بسیار مشاهده می شود. آیا شما با حقوق خود آشنایی دارید؟ شما به عنوان مخاطب در برابر رسانه ها از چه حقوقی برخوردار هستید؟ فعّالیت گروهی فیلم ((تکنیک نقّاشی)) را ببینید. آیا به عنوان مخاطب حق شما نیست تا از پشت پرده آگاه شوید؟ در جدول زیر، برخی از مهم ترین حقوق مخاطب در برابر رسانه ها ذکر شده است. بسیاری از این حقوق، حق های مسلم و بدیهی مخاطبان است که متأسّفانه گاهی در برخی از رسانه ها رعایت نشده است. شما با کامل کردن این جدول، آشنایی بیشتری با حقوق خود پیدا خواهید کرد. پس از تکمیل جدول در گروه، نتایج کار گروه را به کلاس ارائه کنید. بیشتر بدانید حریم خصوصی
همۀ ما اطّلاعاتی شخصی داریم که می خواهیم خصوصی بماند و آنها را با افرادی خاص به اشتراک نگذاریم؛ برای مثال می خواهیم دوستانمان شماره تلفن ما را داشته باشند، ولی مایل نیستیم اطّلاعات تماس خود را در اختیار بازاریاب تلفنی و دیگر آگهی دهندگان قرار دهیم. همچنین وقتی اطّلاعات خود را در اختیار دوستان نزدیکمان قرار می دهیم، انتظار داریم از اصول اساسی انصاف، مبنی بر به اشتراک نگذاشتن این اطّلاعات با شخص سوم، بدون کسب اجازه از ما پیروی کنند یا دست کم چنین اقدامی را به اطّلاع ما برسانند. موارد زیر نمونه هایی از مصداق های اصلی حریم خصوصی به شمار می آید:
1- نام و سایر مشخصات شناسنامه ای
2- نشانی اعم از نشانی محل سکونت یا نشانی الکترونیکی
3- تصاویر
4- اوقات فراغت و چگونگی گذران آن
5- روابط و موقعیت خانوادگی
6- روابط دوستانه
7- مکاتبات و مراودات مخابراتی یا کتبی و امثال آن و نیز محمولات پستی بیشتر ما هنگام تعامل با شرکت ها و مؤسسات انتظار داریم آنها نیز حریم خصوصی ما را نقض نکنند؛ یعنی هرگاه چیزی از یک فروشگاه یا تارنما (سایت اینترنتی) می خریم، انتظار داریم این فعّالیت میان ما و آنها باقی بماند و با دیگر فروشگاه ها، شرکت ها و مؤسسات خارج از این معامله به اشتراک گذاشته نشود. چنین چیزی به طور معمول رخ نمی دهد. امروزه افراد، شرکت ها و مؤسسات به شش روش، حریم خصوصی ما را نقض می کنند:
زیر نظر گرفتن
فروش اطّلاعات
دزدی هویت افراد
کنترل رایانۀ شخصی دیگران
ویروسی کردن
فرستادن هرزنامه رسانه ها نیز امروزه بیش از پیش به زندگی خصوصی افراد علاقه مند شده اند. این تمایل به انتشار خصوصی از ورود ارزش های جدید و دیگر الگوهای زندگی حکایت می کند. پیشرفت فناوری ارتباطی و رسانه ای شدن زندگی بشر در قالب ارتباطات جمعی، ضرورت پاسداشت و رعایت اخلاق را توسط رسانه در جهت حمایت از حریم خصوصی افراد بیشتر می کند. از سوی دیگر در چنین فضایی افراد نیز مسئول حفاظت از حریم خصوصی خود هستند. شما چگونه از حریم خصوصی خود حفاظت می کنید؟
این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.
با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.
با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.
بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.
مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز
اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.
ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.
محصولات مرتبط:
پکیج پاورپوینت های درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: (درس اول الی درس بیست و دوم)
پاورپوینت درس اول تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مسابقۀ رسانه ها با زمان
پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پیام همبرگری
پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای
پاورپوینت درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: تصاویر بی طرف نیستند
پاورپوینت درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: از بازنمایی تا کلیشه
پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع
پاورپوینت درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: ما هم می توانیم
پاورپوینت درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع (2) (درس اختیاری)
پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مهندسان پیام
پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی گردانان بزرگ
پاورپوینت درس یازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: دروازه بانی خبر
پاورپوینت درس دوازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب خاص
پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب فعّال یا منفعل
پاورپوینت درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب، بی مخاطب
پاورپوینت درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: هر چیز که در جستن آنی، آنی
پاورپوینت درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: کلیشۀ بدن
پاورپوینت درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی زندگی است (درس اختیاری)
پاورپوینت درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: زندگی دوم
پاورپوینت درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای
پاورپوینت درس بیستم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مراقب اضافه بار باشید
پاورپوینت درس بیست و یکم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: من از رسانه ها هوشمندانه استفاده می کنم
پاورپوینت درس بیست و دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: اخلاق رسانه ای
مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان
برچسب های مهم