محل لوگو

پایه اول دبستان: آموزش قرآن

زیست شناسی پایه دوازدهم تجربی

پایه دوازدهم: علوم و فنون ادبی

پایه اول: علوم تجربی

پایه یازدهم: فارسی

پایه پنجم: علوم تجربی

پایه دوازدهم انسانی : جغرافیا (کاربردی)

پایه دوازدهم : زبان انگلیسی

پایه دوازدهم : نگارش

پایه دوازدهم : دین و زندگی

پایه دوازدهم : هویت اجتماعی

پایه دوازدهم : سلامت و بهداشت

پایه دوازدهم انسانی : تاریخ ایران و جهان معاصر

پایه دوازدهم انسانی : عربی

پایه یازدهم : دین و زندگی (کلیه رشته ها)

پایه یازدهم: آزمایشگاه علوم تجربی

پایه یازدهم : زبان انگلیسی

پایه یازدهم : انسان و محیط زیست

پایه یازدهم : فیزیک

پایه یازدهم : زمین شناسی

پایه یازدهم : شیمی

پایه یازدهم انسانی : علوم و فنون ادبی

پایه یازدهم : تاریخ معاصر ایران

پایه یازدهم : نگارش

پایه یازدهم انسانی : دین و زندگی

پایه یازدهم انسانی : تاریخ (از بعثت پیامبر اسلام تا پایان صفویه)

پایه دهم : دین و زندگی

پایه دهم : آزمایشگاه علوم تجربی

پایه دهم : ریاضی

پایه دهم انسانی : علوم و فنون ادبی

پایه دهم : نگارش

پایه دهم انسانی : دین و زندگی

پایه دهم : جغرافیای ایران

پایه دهم : کارگاه کارآفرینی و تولید

پایه دهم : تفکر و سواد رسانه ای

پایه دهم : آمادگی دفاعی

پایه دهم : زبان انگلیسی

پایه دهم انسانی : منطق

پایه دهم انسانی : جامعه شناسی

پایه دهم انسانی : تاریخ ایران و جهان باستان

پایه دهم تجربی : فیزیک

پایه دهم تجربی : شیمی

پایه دهم تجربی : زیست شناسی

پایه دوم : علوم تجربی

پایه دوم : ریاضی

پایه دوم : فارسی

پایه سوم : علوم تجربی

پایه چهارم : علوم تجربی

پایه چهارم : فارسی

پایه پنجم : مطالعات اجتماعی

پایه پنجم : فارسی

پایه ششم : علوم تجربی

پایه ششم : تفکر و پژوهش

پایه ششم : کار و فناوری

پایه ششم : مطالعات اجتماعی

پایه ششم : هدیه های آسمانی

پایه هشتم :تفکر و سبک زندگی

پایه نهم : آموزش قرآن

پایه نهم : ریاضی

پایه نهم : عربی

پایه نهم : علوم تجربی

پایه نهم : زبان انگلیسی

پایه نهم : آمادگی دفاعی

پایه نهم : کار و فناوری

پایه نهم : فارسی

پایه نهم : مطالعات اجتماعی

پایه نهم: پیام های آسمانی

پایه هشتم : آموزش قرآن

پایه هشتم :نگارش

پایه هشتم : عربی

پایه هشتم : ریاضی

پایه هشتم : علوم تجربی

پایه هشتم : کار و فناوری

پایه هشتم : فارسی

پایه هشتم : مطالعات اجتماعی

پایه هشتم : زبان انگلیسی

پایه هشتم : پیام های آسمانی

پایه هفتم :نگارش

پایه هفتم : مطالعات اجتماعی

پایه هفتم : کار و فناوری

پایه هفتم : آموزش قرآن

پایه هفتم : فارسی

پایه هفتم : علوم تجربی

پایه هفتم : عربی

پایه هفتم : زبان انگلیسی

پایه هفتم : ریاضی

پایه هفتم : پیام های آسمانی

پایه هفتم :تفکر و سبک زندگی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 59
  • بازدید دیروز : 470
  • بازدید کل : 631955

پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم مخاطب فعّال یا منفعل


پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم مخاطب فعّال یا منفعل

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 30 اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

در س 13 مخاطب فعّال یا منفعل! آیا مفهوم مخاطب با روند توسعۀ رسانه ها تغییر کرده است؟ شاید شما نیز به این موضوع اندیشیده باشید که در دوران رسانه های یک سویه، یک فرستندۀ پیام (تولیدکننده) و یک گیرندۀ پیام (مصرف کننده) وجود داشت. امّا با ظهور رسانه های دوسویه (تعاملی)، مفهوم خطیِ فرستنده گیرنده به مفهوم دایره ای و پیچیده ای تبدیل شده است؛ به عنوان مثال شما در شبکه های اجتماعی در آنِ واحد هم فرستنده اید و هم گیرنده؛ هم تولیدکننده اید و هم مصرف کننده. گفت وگوی کلاسی ابتدا جدول خودارزیابی زیر را به طور فردی تکمیل کنید. اکنون امتیازهای خود را محاسبه، و براساس امتیاز کل، جایگاه خود را روی بردار زیر مشخّص کنید. سپس نتایج را با دیگر هم کلاسی های خود مقایسه کنید. گزاره های جدول، نشانه های مخاطب فعّال در استفاده از رسانه ها است. هر چه امتیاز کل شما به عدد 45 نزدیک تر باشد، شما مخاطب فعّال تری در استفاده از رسانه ها هستید و برعکس، هر چه به عدد صفر نزدیک تر باشد، شما مخاطب منفعل تری در استفاده از رسانه ها به شمار می روید.

ویژگی های مندرج در جدول، شامل گزینشگری، نفع گرایی یا سودمندی، هدفمندی، مشارکت و درگیری و مقاومت، خصوصیاتی است که صاحب نظران از آنها به عنوان ویژگی های مخاطبان فعّال نام می برند. اکنون دربارۀ پرسش های زیر گفت وگو کنید.
با استفاده از محتوای جدول صفحات 105 و 106 بگویید مخاطب فعّال با مخاطب منفعل در مصرف رسانه ای، چه تفاوتی دارد؟
ویدئوی مخاطب فعّال یا منفعل را ببینید و تحلیل کنید.
با توجّه به اینکه شما در کاربری رسانه های دوسویه، نقش نشر و بازنشر پیام را دارید در این فضا چه ویژگی هایی باید داشته باشید که فعّال به شمار آیید؟ جدول صفحۀ بعد برخی از نشانگرهای افراد فعّال در نشر و بازنشر پیام را نشان می دهد. جدول را به طور فردی تکمیل و امتیازهای خود را با دیگران مقایسه کنید. یک پیام در بستر مجموعه ای از متن، زیرمتن و فرامتن، قابل فهم و تفسیر است. خاطرتان هست که در فصل اوّل دربارۀ((پیام همبرگری)) صحبت کردیم؟ در این درس، یک بار دیگر از دید مخاطب شناسی آن مفهوم را مرور می کنیم. متن
پژوهشگران رسانه در ابتدا اعتقاد داشتند که رسانه ها مثل تفنگی که((گلولۀ جادویی))شلیک می کند، بر مخاطب تأثیر قوی، فوری و مستقیم دارند و مخاطب کاملاً منفعل است و بدون هیچ مقاومتی در برابر این گلوله به مردن محکوم است! الان سال ها از این فرضیۀ غلط گذشته و اثبات شده که تشخیص اثر پیام، بسیار پیچیده تر از اینها است ولی هنوز هستند آنهایی که تمامی متن های رسانه ای را با چوب گلولۀ جادویی می رانند! باید دقّت کرد که هر چند((متن)) تولید رسانه ای برای همۀ مخاطبان یکسان است، مخاطبان ممکن است بر اساس دانش قبلی، تجربیات، ارزش ها و عقاید خود، برداشت و تفسیر متفاوتی از پیام برای خود ایجاد کنند که الزاما همۀ این تفسیرها، درست نیست. فعّالیت گروهی تصور شما از یک آدم معلول یا کم توان چیست؟
اگر شما دچار معلولیت بودید چه می کردید؟ (مثلاً بر اثر تصادف، دست، پا یا عضو دیگری را از دست داده بودید.)

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط:

پکیج پاورپوینت های درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: (درس اول الی درس بیست و دوم)

پاورپوینت درس اول تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مسابقۀ رسانه ها با زمان

پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پیام همبرگری

پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای

پاورپوینت درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: تصاویر بی طرف نیستند

پاورپوینت درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: از بازنمایی تا کلیشه

پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع

پاورپوینت درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: ما هم می توانیم

پاورپوینت درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع (2) (درس اختیاری)

پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مهندسان پیام

پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی گردانان بزرگ

پاورپوینت درس یازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: دروازه بانی خبر

پاورپوینت درس دوازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب خاص

پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب فعّال یا منفعل

پاورپوینت درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب، بی مخاطب

پاورپوینت درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: هر چیز که در جستن آنی، آنی

پاورپوینت درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: کلیشۀ بدن

پاورپوینت درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی زندگی است (درس اختیاری)

پاورپوینت درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: زندگی دوم

پاورپوینت درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای

پاورپوینت درس بیستم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مراقب اضافه بار باشید

پاورپوینت درس بیست و یکم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: من از رسانه ها هوشمندانه استفاده می کنم

پاورپوینت درس بیست و دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: اخلاق رسانه ای


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما