نوع فایل: power point
فرمت فایل: ppt and pptx
قابل ویرایش 32 اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت:
در س 8 فنون اقناع 2 (درس اختیاری) در درس های گذشته با پرکاربردترین فنون و روش های تأثیر گذاری فرستندگان پیام بر مخاطبان (فنون اقناع) آشنا شدید. برای تشویق مخاطبان به تغییر رفتار، نگرش ، باور، ارزش یا دیدگاه، از فنونی پیچیده تر یا ترکیبی از فنون استفاده می شود که تشخیص آنها به دقت بیشتری نیاز دارد. در این درس با تعدادی از این فنون آشنا می شوید. فعّالیت گروهی متن صفحات بعد را با روش((جیگ سا)) به هم آموزش دهید. یعنی:
به گروه های پنج یا شش نفره تقسیم شوید، به هر یک از اعضای گروه، شماره ای داختصاص دهید.
هر گروه دو یا سه عنوان )در کلاس های پر جمعیت دو عنوان و در کلاس های کم جمعیت سه عنوان( از فنون اقناع را بررسی و تحلیل کند. در این تحلیل ویژگی های هر فن و مثال های ذکر شده در متن را استخراج کنید و مثال هایی نیز به آن بیافزایید. سپس افراد هم شماره از همۀ گروه ها در جایی از کلاس یک گروه تشکیل دهند، شماره های یک در یک گروه، شماره های دو در یک گروه و ... . در گروه جدید، هر عضو گروه آموخته های خود دربارۀ فنون مورد بررسی را برای دیگر اعضای گروه توضیح می دهد. سایر اعضای گروه با پرسش های مناسب و مثال های بیشتر توضیحات او را کامل تر می کنند.
پس از پایان وقت تعیین شده، دانش آموزان سر جای خود برگردند.
در این مرحله معلم محترم، به طور تصادفی از تعدادی از دانش آموزان می خواهد هر یک فنی را برای همۀ کلاس تعریف کنند. فنون اقناع گرم و صمیمی
این روش که در واقع شکل دیگری از فن تداعی معانی است، سعی می کند با ارائه تصویری از محیطی صمیمی و گرم (خصوصاً از خانواده، کودکان یا حیوانات)، راحتی، فراغت و نشاط را برای تأثیر بیشتر بر مخاطب شبیه سازی کند. موسیقی آرامش بخش، تصاویر دلپذیر و کلمات خودمانی در چنین پیام هایی قادر هستند فضایی گرم، صمیمی و دوستانه ایجاد کنند. تملّق قانع کنندگان چاپلوسی کردن را دوست دارند، چون آنها را به هدفشان نزدیک تر می کند. احتمالاً تا به حال به آگهی هایی برخورد کرده اید که به شما می گوید: ((شما فوق العاده)) ، ((کیفیت حق شماست)) ،((شما شایستۀ رسیدن به قله های بزرگ هستید)) این طور پیام ها به طور پنهان جملات تملق آمیزی هستند برای متقاعد ساختن شما. گاهی وقت ها هم پیام های رسانه ای بسیار زیرکانه کاری می کنند که ما احساس می کنیم که از ما ستایش می شود. مثلاً افرادی را نشان می دهند که کارهای احمقانه انجام می دهند برای اینکه باعث شوند ما احساس کنیم که از آنها زرنگ تر و برتر هستیم. چاپلوسی فنی مؤثر است و دلیل آن هم واضح است. همه دوست دارند ستایش شوند و دیگران را متمایل کنند که آنها را دوست بدارند. کلمات پر زرق و برق برخی از کلمات و اصطلاحات هستند که تقریبا راجع به پذیرش آنها در جامعه اتفاق نظر وجود دارد. این گونه کلمات به اصطلاح پر فضیلت مثل تمدن، مردم سالاری، حقوق بشر، آزادی، زیبایی، عشق و ... معمولا در بسیاری از پیام های رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرند تا مخاطب نسبت به پذیرش آن پیام بیشتر قانع شود. قانع کنندگان از این گونه کلمات به این امید استفاده می کنند که ما پیام های آنها را بپذیریم بدون آنکه ادعای آنها را برای دستیابی به معانی آن کلمات مورد آزمایش قرار دهیم. آنها حتی می دانند.
این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.
با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.
با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.
بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.
مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز
اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.
ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.
محصولات مرتبط:
پکیج پاورپوینت های درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: (درس اول الی درس بیست و دوم)
پاورپوینت درس اول تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مسابقۀ رسانه ها با زمان
پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پیام همبرگری
پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای
پاورپوینت درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: تصاویر بی طرف نیستند
پاورپوینت درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: از بازنمایی تا کلیشه
پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع
پاورپوینت درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: ما هم می توانیم
پاورپوینت درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع (2) (درس اختیاری)
پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مهندسان پیام
پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی گردانان بزرگ
پاورپوینت درس یازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: دروازه بانی خبر
پاورپوینت درس دوازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب خاص
پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب فعّال یا منفعل
پاورپوینت درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب، بی مخاطب
پاورپوینت درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: هر چیز که در جستن آنی، آنی
پاورپوینت درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: کلیشۀ بدن
پاورپوینت درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی زندگی است (درس اختیاری)
پاورپوینت درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: زندگی دوم
پاورپوینت درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای
پاورپوینت درس بیستم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مراقب اضافه بار باشید
پاورپوینت درس بیست و یکم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: من از رسانه ها هوشمندانه استفاده می کنم
پاورپوینت درس بیست و دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: اخلاق رسانه ای
مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان
برچسب های مهم