نوع فایل: power point
فرمت فایل: ppt and pptx
قابل ویرایش 23 اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت:
در س 4 تصاویر بی طرف نیستند! پس از انجام دادن فعّالیت های درس سوم، متوجّه شده اید که((پیام های رسانه ای، ساخته می شوند)) اکنون با برخی از فنونی که در تولید پیام ها به ویژه پیام های رسانه ای به کار برده می شوند، آشنا می شوید و یکی از پنج سؤال کلیدی سواد رسانه ای یعنی((از چه فنونی برای جلب توجّه مخاطب استفاده شده است؟)) را تمرین خواهید کرد. فعّالیت گروهی در بحبوحۀ جنگ امریکا علیه صدام، تصویر بالا در فضای اینترنت و همچنین شبکه های اجتماعی به طور گسترده منتشر شد. در کلاس به دو گروه تقسیم شوید، یک گروه تصویر سمت راست و یک گروه تصویر سمت چپ را بررسی کند و به پرسش های زیر پاسخ دهد:
تصویر در نگاه اوّل، چه پیامی را به بیننده انتقال می دهد؟
چه احساساتی را در وی بر می انگیزاند؟
چه تصویری از سربازان عراقی و امریکایی ارائه می کند؟
در نهایت، بیننده دیدگاهش نسبت به نقش امریکا درجنگ عراق، مثبت خواهد بود یا منفی؟
سپس پاسخ های دو گروه را با یکدیگر و تصویر وسط مقایسه کنید. بازنمایی
این تصویر به دنبال آن بود که نشان دهد چگونه رسانه ها می توانند با ارائۀ پیام های دستکاری شده یا انتخاب بخشی از واقعیت، بر دیدگاه و قضاوت مخاطبان خود تأثیرات جدی بگذارند. توجّه به این نکته حائز اهمّیت است که دو تصویر سمت چپ و راست، دو بخش از یک تصویر واقعی است که با گزینش ماهرانه، دو تأثیر کاملاً متفاوت، مطابق نظر و اهداف صاحبان رسانه بر ذهن بیننده می گذارد. این مطالب به بخش مهمی از عملکرد رسانه ها، یعنی((بازنمایی)) مربوط است. بازنمایی یعنی نشان دادن واقعیت به شکلی خاص. معنای بازنمایی این نیست که ضرورتاً هر پیام رسانه ای، ضد واقعیت یا کاریکاتوری از آن باشد؛ بلکه این است که رسانه با استفاده از بازنمایی می کوشد تفسیر و تحلیل خود را از واقعیت مورد نظر به طور آشکار و پنهان به ذهن مخاطبان خود ارسال کند طوری که او احساس تفاوتی بین این دو نکند. راز و شاخص خلّقیت و هنرمندی هر رسانه و یا فرستندۀ پیام در همین نهفته است که اثرگذاری بیشتری بر مخاطب داشته باشد. بازنمایی توسط رسانه می تواند تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد. برای مثال فیلم محمّد رسول الله (صلیّ علیه و آله) در عین خیال انگیز بودن بخشی از واقعیت های زندگی پیامبر را نشان می دهد. کار رسانه با بازنمایی از واقعیت درهم آمیخته است. هنر مخاطب فعّال این است که با هوشمندی و نقّادی، تفاوت میان واقعیت و بازنمایی های رسانه ای را کشف کند. گفت وگوی کلاسی مسلمّ است که تا به حال نمونه هایی از فنون بازنمایی را، مانند آنچه در بالا ذکر شد در بخش های خبری یا فیلم و مجموعه های تلویزیونی دیده اید. در آنها تأمّل، و نمونه هایی از آنها را بیان کنید.
فیلم((رؤیای رو)) را ببینید. در دنیای امروز، هر کس با ساده ترین ابزار در کسوت تولیدکننده و گاه بدون رعایت قوانین می تواند پیام و محتوا تولید کند. نمونه هایی از ای نگونه را که در زندگی خود دیده اید برای هم کلاسی هایتان بیان کنید. بررسی چند بازنمایی در این قسمت با چند مثال دیگر از بازنمایی بیشتر آشنا می شوید. تأمل مناسب در مورد هر مثال و دقّت در پاسخ به سؤالات، توانایی شما را در تشخیص بازنمایی ها افزایش خواهد داد.
این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.
با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.
با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.
بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.
مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز
اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.
ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.
محصولات مرتبط:
پکیج پاورپوینت های درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: (درس اول الی درس بیست و دوم)
پاورپوینت درس اول تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مسابقۀ رسانه ها با زمان
پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پیام همبرگری
پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای
پاورپوینت درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: تصاویر بی طرف نیستند
پاورپوینت درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: از بازنمایی تا کلیشه
پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع
پاورپوینت درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: ما هم می توانیم
پاورپوینت درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع (2) (درس اختیاری)
پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مهندسان پیام
پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی گردانان بزرگ
پاورپوینت درس یازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: دروازه بانی خبر
پاورپوینت درس دوازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب خاص
پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب فعّال یا منفعل
پاورپوینت درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب، بی مخاطب
پاورپوینت درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: هر چیز که در جستن آنی، آنی
پاورپوینت درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: کلیشۀ بدن
پاورپوینت درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی زندگی است (درس اختیاری)
پاورپوینت درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: زندگی دوم
پاورپوینت درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای
پاورپوینت درس بیستم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مراقب اضافه بار باشید
پاورپوینت درس بیست و یکم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: من از رسانه ها هوشمندانه استفاده می کنم
پاورپوینت درس بیست و دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: اخلاق رسانه ای
مبلغ قابل پرداخت 35,000 تومان
برچسب های مهم