محل لوگو

پایه اول دبستان: آموزش قرآن

زیست شناسی پایه دوازدهم تجربی

پایه دوازدهم: علوم و فنون ادبی

پایه اول: علوم تجربی

پایه یازدهم: فارسی

پایه پنجم: علوم تجربی

پایه دوازدهم انسانی : جغرافیا (کاربردی)

پایه دوازدهم : زبان انگلیسی

پایه دوازدهم : نگارش

پایه دوازدهم : دین و زندگی

پایه دوازدهم : هویت اجتماعی

پایه دوازدهم : سلامت و بهداشت

پایه دوازدهم انسانی : تاریخ ایران و جهان معاصر

پایه دوازدهم انسانی : عربی

پایه یازدهم : دین و زندگی (کلیه رشته ها)

پایه یازدهم: آزمایشگاه علوم تجربی

پایه یازدهم : زبان انگلیسی

پایه یازدهم : انسان و محیط زیست

پایه یازدهم : فیزیک

پایه یازدهم : زمین شناسی

پایه یازدهم : شیمی

پایه یازدهم انسانی : علوم و فنون ادبی

پایه یازدهم : تاریخ معاصر ایران

پایه یازدهم : نگارش

پایه یازدهم انسانی : دین و زندگی

پایه یازدهم انسانی : تاریخ (از بعثت پیامبر اسلام تا پایان صفویه)

پایه دهم : دین و زندگی

پایه دهم : آزمایشگاه علوم تجربی

پایه دهم : ریاضی

پایه دهم انسانی : علوم و فنون ادبی

پایه دهم : نگارش

پایه دهم انسانی : دین و زندگی

پایه دهم : جغرافیای ایران

پایه دهم : کارگاه کارآفرینی و تولید

پایه دهم : تفکر و سواد رسانه ای

پایه دهم : آمادگی دفاعی

پایه دهم : زبان انگلیسی

پایه دهم انسانی : منطق

پایه دهم انسانی : جامعه شناسی

پایه دهم انسانی : تاریخ ایران و جهان باستان

پایه دهم تجربی : فیزیک

پایه دهم تجربی : شیمی

پایه دهم تجربی : زیست شناسی

پایه دوم : علوم تجربی

پایه دوم : ریاضی

پایه دوم : فارسی

پایه سوم : علوم تجربی

پایه چهارم : علوم تجربی

پایه چهارم : فارسی

پایه پنجم : مطالعات اجتماعی

پایه پنجم : فارسی

پایه ششم : علوم تجربی

پایه ششم : تفکر و پژوهش

پایه ششم : کار و فناوری

پایه ششم : مطالعات اجتماعی

پایه ششم : هدیه های آسمانی

پایه هشتم :تفکر و سبک زندگی

پایه نهم : آموزش قرآن

پایه نهم : ریاضی

پایه نهم : عربی

پایه نهم : علوم تجربی

پایه نهم : زبان انگلیسی

پایه نهم : آمادگی دفاعی

پایه نهم : کار و فناوری

پایه نهم : فارسی

پایه نهم : مطالعات اجتماعی

پایه نهم: پیام های آسمانی

پایه هشتم : آموزش قرآن

پایه هشتم :نگارش

پایه هشتم : عربی

پایه هشتم : ریاضی

پایه هشتم : علوم تجربی

پایه هشتم : کار و فناوری

پایه هشتم : فارسی

پایه هشتم : مطالعات اجتماعی

پایه هشتم : زبان انگلیسی

پایه هشتم : پیام های آسمانی

پایه هفتم :نگارش

پایه هفتم : مطالعات اجتماعی

پایه هفتم : کار و فناوری

پایه هفتم : آموزش قرآن

پایه هفتم : فارسی

پایه هفتم : علوم تجربی

پایه هفتم : عربی

پایه هفتم : زبان انگلیسی

پایه هفتم : ریاضی

پایه هفتم : پیام های آسمانی

پایه هفتم :تفکر و سبک زندگی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 120
  • بازدید دیروز : 962
  • بازدید کل : 502818

پاورپوینت درس 4 نگارش پایه دهم: نوشته های گزارش گونه


پاورپوینت درس 4 نگارش پایه دهم: نوشته های گزارش گونه

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 30 اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

درس چهارم نوشته های گزارش گونه « گزارش » یكي از قالب های پرکاربرد نوشتن است که رخدادهاي واقعي را بر بنیاد حواس ظاهر، بیان مي کند. هریک از ما ممكن است به نوشتن گزارش یا گزارش گونه نوشتن نیاز داشته باشیم. معمولا زمانی گزارش می نویسیم که بخواهیم رویدادی را کوتاه و گویا معرفي کنیم. گزارش خوب باید زمان، مكان و برخي جزئیات را به درستي بازگو کند. می کنیم: درس 4 :‌ نوشته های گزارش گونه 4 یكی از روش هاي مناسب برای تهیه گزارش، بهره گیری از پرسش است. هنگام نوشتن گزارش، ابتدا درباره موضوع مورد نظر، پرسش های متنوعی طرح می کنیم؛ یعني از خود مي پرسیم این گزارش به چه پرسش هایي مي خواهد پاسخ بدهد و سپس به طبقه بندي و چینش پرسش ها می پردازیم. نكته مهم این است که چون فضاي متن های گزارش گونه عمدتا با نوشته های محسوس و عیني شكل مي گیرد، نوع پرسش ها و پاسخ ها نیز باید عیني باشد. مثلا اگر موضوع گزارش « بازدید از دبیرستان » باشد، بدین سان عمل می کنیم: درس 4 :‌ نوشته های گزارش گونه 5 مرحله اول: طرح پرسش های گوناگون عینی نام دبیرستان چیست؟ در کجای شهر (محله، خیابان، کوچه... ) قرار دارد؟ این بنا چه زمانی ساخته شده است؟ تعداد دانش آموزان آن چند نفر است؟ چه رشته های تحصیلی در آن دایر است؟ حیاط مدرسه چقدر وسعت دارد؟ وضعیت کتابخانه چگونه است؟ چه مطالب یا طرح هایی روی دیوارهای ساختمان مدرسه به چشم می خورد؟ دانش آموختگان موفق و مشهور این دبیرستان چه کسانی بوده اند؟ دفتر مدیر چگونه است؟ درس 4 :‌ نوشته های گزارش گونه ساختمان مدرسه چند طبقه است؟ مدیر و ناظم های دبیرستان چه کسانی هستند؟ دبیران دبیرستان، چند نفرند؟ ساختمان چه نمایی دارد؟ وضعیت کلاس ها چگونه است؟ ویژگی های برجسته دبیرستان نسبت به دبیرستان های دیگر، کدام اند؟ دبیرستان چه رتبه های علمی، ورزشی و فرهنگی کسب کرده است؟ و... سالن ورودی ساختمان چگونه است؟ بر دیوارهای سالن چه مطالبی دیده می شود؟ معماری بنای ساختمان چگونه است؟ ساختمان چند کلاس دارد؟ مرحله دوم: گزينش و سازماندهی پرسش ها در گزارش نویسي، توجه به ترتیب بیان رخدادها بسیار اهمیت دارد. معمولا ابتدا درباره نام، عنوان، مكان و زمان گزارش اطلاعاتي داده مي شود. سپس دیده ها و شنیده ها بیان مي شود. هنگام نوشتن گزارش، نخست چهارچوب شكل مي گیرد و سپس جزئیات نوشته مي شود. مثلا شخصي که از یک دبیرستان بازدید کرده، از همان لحظه اي که جلو دبیرستان قرار گرفته است، گزارش را آغاز مي کند و خواننده را با خود همراه مي سازد؛ گویي (نویسنده و خواننده)‌ با هم وارد حیاط مدرسه مي شوند و به ترتیب چیزهایي را مي بینند و مي شنوند. پرسش ها را نیز با همین فرایند، سازماندهي مي کنیم. اکنون به چینش و سازماندهي پرسش ها توجه کنید. مكان گزارش؟ زمان گزارش؟ نام دبیرستان چیست؟ در کجای شهر (محله، خیابان، کوچه...) قرار دارد؟ زمان ساخت این بنا کی بوده است؟ معماری بنای ساختمان چگونه است؟ ساختمان چه نمایی دارد؟ ساختمان مدرسه چند طبقه است؟ چه مطالب یا طرح هایی روی دیوارهای ساختمان مدرسه به چشم می خورد؟ سالن ورودی ساختمان چگونه است؟ بر دیوارهای سالن چه مطالبی دیده می شود؟ دفتر مدیر چگونه است؟ وضعیت کلاس ها چگونه است؟ وضعیت کتابخانه چگونه است؟ دانش آموختگان موفق و مشهور این دبیرستان چه کسانی بوده اند؟ پاسخ به این پرسش ها ما را به نوشت هاي مانند متن صفحه روبه رو مي رساند. اگر به ترتیب مطالب توجه کنید، دیده ها یا مشهودات گزارش نویس با روش پلكاني یكي یكي در کنار هم چیده شده اند و در این مسیر، خوانندگان به گونه اي با وي همراه مي شوند که مي توانند تصویر روشني از موضوع مورد نظر در ذهن ایجاد کنند. اگرچه فضاي عمومي گزارش نویسي، عیني است، امكان دارد نویسنده در برخي از زمینه ها وارد فضاي ذهن خود بشود و از ذهنیات و برداشت هاي خود نیز مطالبي به آن بیفزاید؛ البته بهتر است در این گونه نوشته ها از این کار (آوردن برداشت هاي ذهني) پرهیز کنیم.

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط

پکیج پاورپوینت های درس نگارش پایه دهم:: (درس 1 الی درس 8 )

پاورپوینت درس 1 نگارش پایه دهم: پرورش موضوع

پاورپوینت درس 2 نگارش پایه دهم: عینک نوشتن

پاورپوینت درس 3 نگارش پایه دهم: نوشته های عینی

پاورپوینت درس 4 نگارش پایه دهم: نوشته های گزارش گونه

پاورپوینت درس 5 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (1) جانشین سازی

پاورپوینت درس 6 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (2) سنجش و مقایسه

پاورپوینت درس 7 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (3) ناسازی معنايی یا تضاد مفاهیم

پاورپوینت درس 8 نگارش پایه دهم: نوشته های داستان گونه


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما