محل لوگو

پایه اول دبستان: آموزش قرآن

زیست شناسی پایه دوازدهم تجربی

پایه دوازدهم: علوم و فنون ادبی

پایه اول: علوم تجربی

پایه یازدهم: فارسی

پایه پنجم: علوم تجربی

پایه دوازدهم انسانی : جغرافیا (کاربردی)

پایه دوازدهم : زبان انگلیسی

پایه دوازدهم : نگارش

پایه دوازدهم : دین و زندگی

پایه دوازدهم : هویت اجتماعی

پایه دوازدهم : سلامت و بهداشت

پایه دوازدهم انسانی : تاریخ ایران و جهان معاصر

پایه دوازدهم انسانی : عربی

پایه یازدهم : دین و زندگی (کلیه رشته ها)

پایه یازدهم: آزمایشگاه علوم تجربی

پایه یازدهم : زبان انگلیسی

پایه یازدهم : انسان و محیط زیست

پایه یازدهم : فیزیک

پایه یازدهم : زمین شناسی

پایه یازدهم : شیمی

پایه یازدهم انسانی : علوم و فنون ادبی

پایه یازدهم : تاریخ معاصر ایران

پایه یازدهم : نگارش

پایه یازدهم انسانی : دین و زندگی

پایه یازدهم انسانی : تاریخ (از بعثت پیامبر اسلام تا پایان صفویه)

پایه دهم : دین و زندگی

پایه دهم : آزمایشگاه علوم تجربی

پایه دهم : ریاضی

پایه دهم انسانی : علوم و فنون ادبی

پایه دهم : نگارش

پایه دهم انسانی : دین و زندگی

پایه دهم : جغرافیای ایران

پایه دهم : کارگاه کارآفرینی و تولید

پایه دهم : تفکر و سواد رسانه ای

پایه دهم : آمادگی دفاعی

پایه دهم : زبان انگلیسی

پایه دهم انسانی : منطق

پایه دهم انسانی : جامعه شناسی

پایه دهم انسانی : تاریخ ایران و جهان باستان

پایه دهم تجربی : فیزیک

پایه دهم تجربی : شیمی

پایه دهم تجربی : زیست شناسی

پایه دوم : علوم تجربی

پایه دوم : ریاضی

پایه دوم : فارسی

پایه سوم : علوم تجربی

پایه چهارم : علوم تجربی

پایه چهارم : فارسی

پایه پنجم : مطالعات اجتماعی

پایه پنجم : فارسی

پایه ششم : علوم تجربی

پایه ششم : تفکر و پژوهش

پایه ششم : کار و فناوری

پایه ششم : مطالعات اجتماعی

پایه ششم : هدیه های آسمانی

پایه هشتم :تفکر و سبک زندگی

پایه نهم : آموزش قرآن

پایه نهم : ریاضی

پایه نهم : عربی

پایه نهم : علوم تجربی

پایه نهم : زبان انگلیسی

پایه نهم : آمادگی دفاعی

پایه نهم : کار و فناوری

پایه نهم : فارسی

پایه نهم : مطالعات اجتماعی

پایه نهم: پیام های آسمانی

پایه هشتم : آموزش قرآن

پایه هشتم :نگارش

پایه هشتم : عربی

پایه هشتم : ریاضی

پایه هشتم : علوم تجربی

پایه هشتم : کار و فناوری

پایه هشتم : فارسی

پایه هشتم : مطالعات اجتماعی

پایه هشتم : زبان انگلیسی

پایه هشتم : پیام های آسمانی

پایه هفتم :نگارش

پایه هفتم : مطالعات اجتماعی

پایه هفتم : کار و فناوری

پایه هفتم : آموزش قرآن

پایه هفتم : فارسی

پایه هفتم : علوم تجربی

پایه هفتم : عربی

پایه هفتم : زبان انگلیسی

پایه هفتم : ریاضی

پایه هفتم : پیام های آسمانی

پایه هفتم :تفکر و سبک زندگی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 108
  • بازدید دیروز : 962
  • بازدید کل : 502806

پاورپوینت درس 3 نگارش پایه دهم: نوشته های عینی


پاورپوینت درس 3 نگارش پایه دهم: نوشته های عینی

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 31 اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

درس سوم نوشته های عینی پیش تر آموختیم که نوشته انواعي دارد. در این درس، شیوه نوشتن متن هاي عیني را می آموزیم. هنگام نوشتن متن عیني، معمولا از حواس پنجگانه بهره مي گیریم و از قلمرو حس ظاهر، فراتر نمي رویم؛ یعني آنچه چشم مي بیند، گوش مي شنود و... دقیقا و عینا در نوشته بازتاب مي یابد؛ به همین سبب این نوشته ها را « محسوس و واقعي » هم مي گویند. درس 3 : نوشته های عینی 4 هدف نویسنده هنگام نوشتن متن عیني، ارائه اطلاعات واقعي و مستند است؛ بنابراین از دریچه حواس به چشم انداز مورد نظر مي نگرد و وارد فضاي ذهن و خیال نمي شود و از احساسات شخصي خود بهره نمي گیرد. در این درس، می خواهیم با بهره گیری از روش پرسش سازی، شیوه نگارش نوشته های عیني را بیاموزیم. وقتی قصد ما خلق نوشته عیني است، پرسش های ما باید عیني باشد. پاسخ سازی ها هم نباید از محدوده عینیت فراتر رود. مثلا اگر بخواهیم درباره « تلفن همراه » متنی عیني یا محسوس بنویسیم، بدین گونه عمل می کنیم: درس 3 : نوشته های عینی 5 مرحله اول: پرسش در این مرحله، ابتدا ذهن را آزاد می گذاریم تا درباره موضوع، پرسش هاي گوناگون (عیني، ذهنی و...) بسازد. آزادسازی بی قید و شرط ذهن، کمک می کند جنبه های نادیده و ناشكفته موضوع، کشف شود. تلفن همراه چیست؟ تلفن همراه را چه کسی اختراع کرد؟ آیا تلفن همراه همه جا همراه خوبی است؟ شكل و شیوه کار اولین تلفن های همراه چگونه بود؟ معروف ترین تلفن های همراه کدام اند؟ تلفن همراه غیر از برقراری تماس، چه کاربردهای دیگری دارد؟ کاربران تلفن همراه، چند نفرند؟ چرا به دوستان با وفا « همراه » می گویند؟ تلفن همراه، چگونه ابزاری است؟ با تلفن همراه، چگونه می توان به آرامش رسید؟ سل آینده تلفن های همراه چگونه خواهد بود؟ چرا بعضی راننده ها پشت خودرویشان می نویسند « هیچ کس همراه نیست، تنهای اول » ؟ چرا برخی از افراد موقع حرف زدن با تلفن همراه، به سیم آخر می زنند؟ آیا تلفن همراه مثل مواد مخدر، اعتیادآور است؟ آیا تعداد کاربران مرد و زن یكسان است؟ مرحله دوم: شناسايی و جدا کردن پرسش های عینی اکنون به بررسی و طبقه بندی پرسش ها می پردازیم؛ آنگاه پرسش های عینی را از پرسش های ذهنی جدا می کنیم. تلفن همراه چیست؟ تلفن همراه را چه کسی اختراع کرد؟ شكل و شیوه کار اولین تلفن های همراه چگونه بود؟ کاربران تلفن همراه، چند نفرند؟ تلفن همراه، چگونه ابزاری است؟ تلفن همراه غیر از برقراری تماس، چه کاربردهای دیگری دارد؟ نسل آینده تلفن های همراه چگونه خواهد بود؟ آیا تعداد کاربران مرد و زن یكسان است؟ مرحله سوم: گزينش و سازماندهی پرسش ها در مرحله قبل، تعدادي پرسش عیني درباره موضوع جدا گردید. اگر بخواهیم به تمام پرسش ها پاسخ بدهیم، متن تولیدي بسیار طولاني خواهد شد و شاید علاقه اي به پاسخ دادن به برخي از سؤال ها نداشته باشیم؛ به همین دلیل، بر پایه توانایي و علاقه خود دست به گزینش پرسش ها مي زنیم. تلفن همراه چیست؟ تلفن همراه را چه کسی اختراع کرد؟ شكل و شیوه کار اولین تلفن های همراه چگونه بود؟ چند نفرکاربر تلفن همراه هستند؟ آیا تعداد کاربران مرد و زن یكسان است؟ پس از انتخاب پرسش ها نوبت به چینش و سازماندهي آنها و ایجاد نقشه ذهني نوشتن مي رسد. یعني پرسش هاي انتخاب شده را طبق یک نظم منطقي مي چینیم و به آنها پاسخ مي دهیم. براي این کار در متن هاي علمي بهتر است از کل به جزء حرکت کنیم. نخست درباره نام یا کلیات موضوع مي نویسیم؛ سپس به بیان جزئیات و ویژگي هاي دیگر آن مي پردازیم. به سخن دیگر، نخست چهارچوب و طرح کلي را شكل مي دهیم و در پي آن، ویژگی های ریزتر را بازگو مي کنیم. پرسش کلی تلفن همراه چیست؟ تلفن همراه در کجا اختراع شد؟ تلفن همراه برای چه به کار می رود؟ پرسش جزئی کاربران تلفن همراه، چند نفرند؟ آیا زندگی، بدون تلفن همراه، امكان پذیر است؟ آیا تعداد کاربران مرد و زن یكسان است؟ پاسخ به این پرسش ها (پاسخ سازي)، منجر به تولید متن زیر شده است.

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط

پکیج پاورپوینت های درس نگارش پایه دهم:: (درس 1 الی درس 8 )

پاورپوینت درس 1 نگارش پایه دهم: پرورش موضوع

پاورپوینت درس 2 نگارش پایه دهم: عینک نوشتن

پاورپوینت درس 3 نگارش پایه دهم: نوشته های عینی

پاورپوینت درس 4 نگارش پایه دهم: نوشته های گزارش گونه

پاورپوینت درس 5 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (1) جانشین سازی

پاورپوینت درس 6 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (2) سنجش و مقایسه

پاورپوینت درس 7 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (3) ناسازی معنايی یا تضاد مفاهیم

پاورپوینت درس 8 نگارش پایه دهم: نوشته های داستان گونه


مبلغ قابل پرداخت 25,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما